AP ۱۴۰۳ وږی ۲۷ ۲۰:۱۸
Journalist ID: 5624
News ID: 85599078
T T
۰ Persons

Tags

ماموریت سفیر اوزبیکستان بعد ‌از ۱۲ سال در افغانستان پایان یافت

کابل- ایرنا- ماموریت سفیر اوزبیکستان در افغانستان بعد از ۱۲ سال پایان یافت و با معاون اداری دولت سرپرست دیدار تودیعی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان امروز سه‌شنبه ٢٧ سنبله، در خبرنامه‌ی از دیدار تودیعی مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت با یادگار خواجه شادمانوف سفیر اوزبیکستان در کابل، خبر داد.

یادگار خواجه شادمانوف که پس از ۱۲ سال ماموریتش به عنوان سفیر در افغانستان به پایان رسیده، از روابط نیک امارت اسلامی افغانستان با کشورش ابراز خرسندی نمود و گفت: طی مدت ماموریت خویش در این کشور تلاش نموده تا روابط دو جانبه در عرصه‌های مختلف بیشتر تقویت و گسترش یابد.

وی با اشاره به اینکه دولت اوبیکستان خواهان گسترش روابط اقتصادی و تجارتی با افغانستان است، افزود: تاجران و سرمایه‌گذاران کشورش در بخش‌های مختلف بخصوص استخراج معادن و انرژی در افغانستان آماده سرمایه‌گذاری می‌باشند.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت سرپرست، از کارکردهای سفیر اوزبیکستان در راستای ارتقای روابط دو کشور در بخش‌های مختلف قدردانی کرد و برای موصوف در ماموریت‌های بعدی آرزوی موفقیت نمود.

معاون اداری دولت سرپرست با یادآوری روابط دیرینه تاریخی، فرهنگی و اقتصادی میان افغانستان و اوزبیکستان، بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کرد.

مولوی عبدالسلام حنفی، گفت: امارت اسلامی از سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف در افغانستان استقبال نموده و تسهیلات لازم را برای تاجران و سرمایه‌گذاران فراهم می‌نماید.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .